Leveranser

Leveranser från Xeed sker normalt inom ett par arbetsdagar. Beräknad leveranstid för varor som finns i lager är 1-4 arbetsdagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. 

När en order är lagt kommer du att få ett bekräftelsemail från order@xeed.se och så fort ditt paket lämnar vårt lager får du ett bekräftelsemail på detta. 

Våra leveranssätt: 

  • Best - hemleverans, kvällstid 17.00-22.00
  • DB Schenker - Ombud
  • DB Schenker - hemleverans, dagtid
  • DB Schenker - hemleverans, kvällstid
  • DB Schenker - hemleverans med pall
  • Hämta på lagret i Lindome - vardagar 9.00-16.00


För mer information kring våra leveranser är du välkommen att kontakts oss via info@xeed.se

Utebliven hämtning

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaden för returfrakt. Vi tar även ut en hanteringsavgift som ligger på 250:-

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. 

Du har inte ångerrätt om

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, eller om produkten har används.

När du utnyttjat din ångerrätt

Vid retur står du för risken för varan och bär ansvaret för att varan inte skadas under transporten till butik. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss. Du står själv för fraktkostnaden vid ångrat köp. 

REKLAMATION

Reklamation gäller vid enighet med konsumentköplagens. Konsumenten kan reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Du skickar in reklamationen via ett formulär som du hittar genom att klicka här