Söker du efter svar? Vår FAQ är det snabbaste sättet att få hjälp. Här kan du hitta svar på många av dina frågor som t.ex. frågor kring leverans eller vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga på Xeed.

Mest sedda

Gå till inloggningen och klicka på "Inget konto, skapa ett här".

Kostnaden beror på hur stor / tung vara du ska returnera tillbaka till oss. Gäller det en reklamation så står Xeed för returkostnaden. Kontakta då vår kundtjänst via info@xeed.se 

Returadress: Xeed , Elementvägen 4, 43736 Lindome 

Retursedeln kan du ladda ner här

Fraktkostnaden är beroende på val av produkt och fraktsätt. Fraktkostnaden syns i kassan efter att du lagt produkten i din varukorg.

Om du får hem en felaktig eller defekt vara är du välkommen att kontakta vår kundtjänst genom att maila till info@xeed.se.

Hitta svaret på din fråga

Retur & återbetalning

Kostnaden beror på hur stor / tung vara du ska returnera tillbaka till oss. Gäller det en reklamation så står Xeed för returkostnaden. Kontakta då vår kundtjänst via info@xeed.se 

Returadress: Xeed , Elementvägen 4, 43736 Lindome 

Retursedeln kan du ladda ner här

Vi på Xeed hoppas att du som kund alltid ska bli nöjd med det du beställer men skulle du av någon anledning ångra ditt köp har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan enligt Distans- och Hemförsäljningslagen. För att returen ska godkännas måste varan returneras i väsentligen oförändrat skick, oanvänd, hel och ren. Skicka inte paketet mot postförskott eller efterkrav. Vid returleverans är det kunden som ansvarar för produkten. 

Kunden har ansvaret för en produkt som skal returneras till oss i originalskick. När vi mottagit din retur så får du en bekräftelse via mail. 

Behöver du reklamera en vara kan du kontakta oss via info@xeed.se så återkommer vi inom 24h helgfria vardagar. 

Beställa

Fraktkostnaden är beroende på val av produkt och fraktsätt. Fraktkostnaden syns i kassan efter att du lagt produkten i din varukorg.

Nej, i dagsläget är det ej möjligt.

Så fort din order är registrerad hos oss får du ett bekräftelsemail med all information som avser för din order. 

Nej, i dagsläget är det ej möjligt. 

Du får en bekräftelse via mail när din order är packad på vårt lager. Detta mail inkluderar en länk där dukan följa ditt paket. När paketet når ditt Loka ombud aviseras du via sms. 

När orden är bekräftad och betald går det inte att ändra innehållet i ordern.

Leverans

Om du får hem en felaktig eller defekt vara är du välkommen att kontakta vår kundtjänst genom att maila till info@xeed.se.

Om du får hem en felaktig eller defekt vara är du välkommen att kontakta vår kundtjänst genom att maila till info@xeed.se.

När vi skickat din order får du ett bekräftelsemail med spårningsnummer. Du kan även spåra ditt paket här.

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar inom Sverige om varan finns i lager. Leveransen kan dock ske senare än den beräknade leveranstiden. Beställningsvaror kan ta upp till 14 dagar. 

Ja, det är möjligt. 

Din order levereras via Postnord ombud eller direkt till din dörr. 

Betalning

Har du frågor kring din faktura ta kontakt med klarna här

Det är möjligt att betala din order med kreditkort, kontokort eller Klarna faktura. 

Användarkonto

Gå till inloggningen och klicka på "Inget konto, skapa ett här".

För att ta del av Mina sidor behöver du logga in med en e-postadress och lösenord. Första gången behöver du skapa ett konto, det gör du enkelt här. 

Logga in på "mitt" konto och välj redigera profil för att ändra ditt lösenord.  

Gå in på "inloggningssidan" och klicka i Glömt lösenord. 

Nej, du behöver inte vara medlem för att kunna göra en beställning. 

Om du vill avregistrera dig från nyhetsbrev gör du det genom att klicka på länken "avregistrera" dig på sidan längst ner. Tänk på att om du avregistrerar dig från nyhetsbrev kommer du inte längre få våra månadsbrev, erbjudanden om undersökningar eller tävlingar. 

Annat

Kundtjänst är öppen mellan 09:00-16:00 (helgfria) vardagar, ej röda dagar. 

Gödsel Seedstart kan användas under hela säsongen och framförallt vid nysådd. 

Reklamationen gäller i enlighet med konsumentköplagens. Varan kan då repareras vid produktionsfel eller annan brist på produkten. 

Om ett samarbete skulle vara aktuellt så hör vi av oss inom 48h. Maila oss på info@xeed.se

Vi letar alltid efter nya talanger. Skicka gärna in din ansökan till info@xeed.se så återkommer vi till dig om vi har en tjänst ledig. 

Eftersom gräs är en avgörande faktor såväl miljömässigt som för att människor ska må bra, uppnår vi vår vision genom att målmedvetet sprida vår kunskap och våra hållbara produkter så brett och djupt som det är möjligt. 

Xeed använder kakor (cookies). Våra cookies används för att samla in information om hur du interagerar med vår webbplats och låter oss komma ihåg dig. Informationen används för att förbättra och anpassa din webbläsarupplevelse och för analyser och statistik om våra besökare både på webbplatsen och i andra medier. För att få veta mer om de cookies vi använder, se vår sekretesspolicy. Läs mer här